top of page

Een dag uit het leven van...

‘The journey of a thousand miles begins with a single step’

Hi! Laat ik me even voorstellen; mijn naam is Joris Cnossen. Momenteel zit ik in mijn vierde jaar van de opleiding Communicatie aan de Hogeschool Rotterdam. Ik zit nu middenin mijn minor PR & Creating Stories. Ik ga dus bijna afstuderen! Help!

Ik ben één van de trotse members van RootsPR. Waar mijn Roots liggen? Nou mijn vader komt uit Friesland, ik woon in IJsselstein(een klein plaatsje in de buurt van Utrecht) en studeer dus in Rotterdam. Je kan wel zeggen dat ik erg verdwaald ben geraakt haha.

Ik ben geboren op 31 december 1994 en dan denkt iedereen altijd ‘oh wat leuk, altijd een feestje en vuurwerk op je verjaardag’. Maar geloof me het is niet zo leuk als het lijkt. Zo is het bijvoorbeeld geen officiële feestdag, ook al voelt het wel zo. Valt het doordeweeks dan moet je alsnog werken. Daarnaast hebben al je vrienden al dingen gepland en is een feestje geven dus onmogelijk!

Ik ben een creatieve jongeman die vooral de marketing kant op wil gaan. Daar hoop ik ook een afstudeerstage in te vinden en dan in juli eindelijk dat papiertje op te halen, waarmee ik aan de slag als marketeer bij een leuk klein marketingbureau.

Als ik niet bezig ben met school dan ga ik graag op stap met vrienden, kijk ik lekker een filmpje met mijn vriendin, ga ik de sportschool in of basketbal ik. Ook hou ik erg van lekker koken, eten en reizen. Jullie lezen dit natuurlijk om deel te nemen aan een dag uit mijn leven. Nou vooruit dan maar… plof op de bank, pak de popcorn op schoot en geniet!

De wekker gaat op een schooldag meestal rond een uurtje of kwart voor 9. We beginnen meestal pas om half 11, maar ik moet nog een eindje met de bus zoals je kunt begrijpen. Mijn bus gaat om het half uur en gaat door allemaal kleine dorpjes waar, behalve de mensen die er wonen of langskomen, nog niemand ooit van heeft gehoord. De bus is niet mijn favoriete vervoersmiddel. Geloof me dat is zacht uitgedrukt. Het is er altijd super warm, omdat de verwarming op 90 graden staat. Ook stappen er veel te veel mensen in en gaat de bus continu heen en weer. En dan een uur en 10 minuten later, sta ik voor Wijnhaven 107. Dan volg ik mijn lessen, zit ik aan groepswerk en kunnen we de bus weer terug nemen.

In de avond kan je mij vinden in de sportschool en twee avonden in de week probeer ik wat raak te gooien op het basketbalveld. Ik zit in een vriendenteam die nog op aardig niveau wat voor elkaar krijgt. De droom om professional te worden is al lang weg, maar ik doe het nog met veel plezier. 

De weekenden staan daarom in het teken van een goede wedstrijd en de nodige drankjes die daar op volgen. Ook probeer ik tussendoor nog wat uurtjes te werken bij mijn schoonvader om toch nog wat geld uit te kunnen geven en ben ik op 23-jarige leeftijd nog bezig met het behalen van mijn rijbewijs. Dat is een lang verhaal, maar kort samengevat heb ik een blessure gehad en daarna is het een soort van te lang uitgesteld. Ik ben al drie keer oom en dat betekent ook dat ik regelmatig moet oppassen, oh wat vind ik dat erg haha. Een erg druk leven dus als je het mij vraagt. Gelukkig heeft mijn vriendin, waar ik al 5 jaar heel gelukkig mee ben, dezelfde hobby’s en kan ik dit dus goed combineren. Binnenkort moet ik dus ook aan kinderen geloven! Hopelijk vond je het leuk om te lezen en heb je mij beter leren kennen. Blijf Roots volgen, want we zijn nog niet klaar!

bottom of page