top of page

Een dag uit het leven van..

Mijn naam is Gabriëlle dos Santos en samen met Sacha, Joris en Tiara één van de oprichters van Roots. Zoals Sacha en Tiara al hebben aangegeven staat Roots voor het terug gaan naar de kern. Vandaag geef ik jullie een kijkje in mijn leven.

De eerste sneeuwvlokken hebben zich als een baan naar beneden gevonden, de temperatuur is al flink gedaald. De meeste mensen hebben hun kerstboom al opgetuigd en we tellen de dagen af. Oftewel, de feestdagen komen er echt aan! Maar voordat het kerst en oud & nieuw is, heb ik nog iets anders op mijn agenda staan, namelijk mijn 25ste verjaardag. Met het behalen van een kwart eeuw ben ik de oudste maar toch de kleinste in de groep. Mijn kern begint allemaal in december. De maand waarin de vliezen van mijn moeder braken en zij met spoed naar het ziekenhuis moest, want de kleine spruit wilde eruit! Met vijf weken te vroeg kwam ik huilend, maar toch nieuwsgierig op deze wereld.

Allebei mijn ouders zijn van Kaapverdiaanse afkomst, maar toch beschik ik over een Nederlands/Frans paspoort. Mijn moeder is op haar vierde vanuit de Kaapverdische eilanden verhuisd naar Frankrijk.

Momenteel studeer ik aan de Hogeschool Rotterdam en ben ik bezig met mijn vierde en alweer laatste jaar. Op dit moment volg ik de minor PR Creating Stories. Het moment dat ik eindelijk mijn bachelor diploma Communicatie mag ontvangen, ben ik officieel een smartconnector. Een smartconnecter is een slimme verbinder van mensen, merken en ideeën.

Mijn interesses liggen binnen het vakgebied liggen in het bedenken van concepten, geven van adviezen en Public Relations. Maar dit heeft zich pas gedurende de opleiding ontwikkeld. Voorheen wilde ik mij richten op het organiseren van evenementen met een maatschappelijk tintje. Helaas is mijn interesse hiervoor afgenomen dankzij een slechte stage ervaring. Maar wie weet wat de toekomst mij zal brengen, toch?

Verder ben ik een vrolijke en sociale meid die van praten houd. Ik ben niet snel boos te krijgen, maar ik ben wel enorm recht voor zijn raap. Ik sta elke dag op met een nieuwe lach, want nieuwe dagen zijn nieuwe kansen. Ik ben het type dat van mensen om zich heen houd. Gezelligheid bestaat voor mij uit: tijd spenderen met familie en vrienden, leuke dingen activiteiten zoals een drankje doen of een citytrip. Daarnaast ben ik regelmatig in de bios te vinden. Ik ben inmiddels vijf jaar in het bezit van een Pathépas. Kort gezegd: een sociale kleine aanwezige meid, met een enorm groot hart (en soms een grote mond) die altijd in is voor gezelligheid.

Uiteindelijk is dit wie ik geworden ben. Mijn schoolcarrière is een bumpy road geweest. Alles begon bij de middelbare school. Ik had het advies gekregen om VMBO-kader te doen met een Cito-score van 534. Mijn moeder was het er niet mee eens en heeft mij ingeschreven voor VMBO-HAVO. Het eerste jaar ging goed en hierdoor mocht ik door naar twee Havo. Helaas was dit niet mijn jaar en dit was terug te zien in mijn slechte cijfers. School adviseerde mijn ouders om naar vier MAVO te gaan. Gedemotiveerd deed ik wat school mij had aangeraden en na een lange reis behaalde ik in 2009 mijn MAVO-diploma. Vervolgens had ik mij ingeschreven voor de opleiding Marketing- en communicatiemedewerker MBO niveau 4. Ook dit verliep niet zoals verwacht. Doordat ik aan allebei mijn knieën werd geopereerd, had ik teveel lessen gemist. Ook hierdoor moest ik weer een niveau lager gaan doen. Natuurlijk was ik het hier niet mee eens, maar ondanks alles had ik binnen een jaar mijn niveau 3 afgerond. Twee jaar later wist ik ook mijn niveau 4 diploma te behalen.

Het was een lang avontuur, maar nu zit ik alwer in mijn laatste jaar van het HBO. Tijdens de afgelopen jaren heb ik veel ervaring op kunnen doen. Deze bestaan uit goede en minder goede ervaringen, maar ieder moment van vallen en opstaan is weer een nieuwe les om mee te nemen. Alles wat ik de afgelopen jaren heb mee mogen maken hebben mij gevormd tot de persoon die ik tot de dag van vandaag ben. Nog steeds een vrolijke, sociale en kleine meid, maar minder direct dan dat ik in het verleden was.

Dit is wat ik alle lezers mee wil geven: het leven gaat niet altijd zoals gepland. Er zullen velen obstakels in de weg staan, maar er leiden meerdere wegen naar Rome. Alles wat je meemaakt, leert en ervaart kan altijd van pas komen. Ik heb jullie meegenomen naar mijn kern en tot de boom die ik uiteindelijk ben geworden. Ik hoop dat jullie hebben genoten en tot snel weer.

bottom of page